Communicatie, tekst en podcast

Mijn specialismen:

  • Corporate communicatie
  • Interne communicatie
  • (Eind)redactie en tekstschrijven
  • Podcast producties

Hiervoor kun je bij mij terecht:

  • Communicatieadvies: van strategisch plan tot concrete uitvoering
  • Tekstschrijven: artikelen, webteksten, jaarverslagen, nieuwsberichten, kwaliteitsplannen voor aanbestedingen, blogs en berichten voor social media
  • Podcast producties
  • Coördinatie van producties: jaarverslagen, magazines, brochures, bedrijfsfilms e.d.
  • Redactiewerk

Visie op communicatie

Organisatie verkennen: Een communicatietraject begint bij mij met inzicht krijgen in de ambities van de organisatie: welke doelstellingen zijn er voor de lange en korte termijn en hoe kan communicatie bijdragen aan het behalen van deze doelstellingen?

Zo vraagt het terugdringen van het aantal ongevallen om een andere aanpak dan de herpositionering van een merk of de wens om de omgeving te inspireren tot verduurzaming.

Communicatieplan opstellen: Vervolgens stel ik een communicatiestrategie voor en ontwikkel ik een communicatieplan. Het vinden van de juiste strategie is een leuk moment dat energie geeft voor de uitvoering.

Ik probeer de communicatiestrategie te vatten in enkele woorden, bijvoorbeeld ‘kennismaken’, ‘doorvertellen’ of ‘passie voor techniek’.

Het communicatieplan sluit af met een concrete lijst acties en producties.

Verhalen: De kans is groot dat verhalen een plaats krijgen in de communicatiestrategie. Omdat ik geloof in de kracht van verhalen, zowel in het bedrijfsleven als in de maatschappij.

Uitvoering: Dan start de uitvoering. Daarbij vind ik goede samenwerking met directie, collega’s, bureaus en freelancers belangrijk. Een realistische planning, heldere begroting en nauwkeurige kwaliteitsbewaking leiden tot aantrekkelijke en effectieve communicatie.

Visie op schrijven

Schrijven is mijn passie. Als onderdeel van een communicatietraject of als losse opdracht. Mijn visie: van veel lezen word je een betere schrijver.

Visie op podcast

Net als tekst is ook audio een prachtige vorm voor het vertellen van verhalen. Podcast biedt veel nieuwe mogelijkheden in bedrijfscommunicatie, een verrijking van het vak.  Mijn visie: van veel luisteren en veel producties maken word je een betere podcastmaker.

Podcast luisteren:

Op de bouwplaats” (in opdracht van Buildsight)
Booklovers’ Podcast” (in opdracht van Booklovers’ Tours)
Zoetstof” (vrij werk)